Jaja, ding 18 laat ik even liggen tot later deze week, maar ding 19 is al bekend voor mij dus daar wil ik nog wat over kwijt (met dit soort commentaar zit je zo aan de 100 woorden). Mijn bekendheid met ding19 betreft Facebook en LinkedIn. Let wel, bij beiden heb ik een account maar ik doe er eigenlijk niets mee. Voeg soms wat mensen toe, schrijf een kort berichtje en daar laat ik het bij. Ook deze dingen sluiten aan in het rijtje van communicatiemogelijkheden die meer bieden dan alleen praten. Je kunt jezelf profileren, erop discussieren, met een groepje communiceren over onderwerpen die alleen interessant zijn voor die groep. De vraag blijft echter of je op alle media actief moet zijn. Nee dus, kies een of twee goede uit en laat de rest lekker zitten. Als je overal bij aansluit worden het inderdaad "social media" al is het alleen omdat je geen tijd meer hebt om achter de computer vandaan te komen en contact te hebben met mensen in real life!
Ding15 en 18 komen nog aan bod, ik heb er vertrouwen in dat ik voor de sluitingsdatum alle dingen aanschouwd heb.
Dagdag,
Hans
Niet ons verhaal, maar uw verhaal is belangrijk
13 jaar geleden
En hyves natuurlijk, want daar schreef je al eerder over. Zie je mogelijkheden voor de bibliotheek met sociale netwerken?
BeantwoordenVerwijderenAllereerst, Jij hebt even een sprintje getrokken zeg. Dus ik heb er zeker ook vertrouwen in dat je de finish van 23 dingen op tijd haalt.
BeantwoordenVerwijderenDie sociale media heb je inderdaad al ervaren dus die kun je wegstrepen. Zoals ik al vroeg hoop ik nog wel op ding 14,15,16 en 17 wat aanvullingen te krijgen. Dit hoeft niet veel tijd te kosten. Geef antwoord op wat Anja of ik vraag en het is al oké.
Tot morgen, dan gaan we steppen, toch?
Ik heb er zin in.
Nog even: Ik ben heel erg blij met ons "23-dingen" groepje. Als ik kijk bij de nadere groepjes dan zijn wij al heel ver. SUPER!!!
BeantwoordenVerwijderenWat een inhaalslag met je blogberichten!
BeantwoordenVerwijderenIk ben het met je eens dat je vooral actief moet zijn met de sociale media die je persoonlijk of voor je werk iets te bieden hebben en niet maar overal aan mee moet doen omdat het een hype is.
Succes met de laatste dingen!
Toch ook nog 'n opmerking van mijn kant: hoe sta je er vanuit klantperspectief tegenover? Meer concreet: als een jongere die "always in touch with his/her friends" is, via Hyves in contact zou kunnen komen met de bieb, hoe denk je dat dit gewaardeerd zou worden?
BeantwoordenVerwijderenEen reactie op wat vragen die gesteld zijn over ding19. Natuurlijk zijn ook hier mogelijkheden voor de bibliotheek. Je kunt zowel een hele massa als een bepaalde doelgroep aanspreken via deze media. Zoals al opgemerkt, je kunt jezelf profileren (dus ook als organisatie), discussiegroepen opstarten (denk maar eens aan zoiets als de jeugdraad), onderwerpen aandragen waarop mensen (niet alleen de klanten) kunnen reageren enz. Hier wil ik wel bij opmerken dat er dan ok wel echt gereageerd moet worden vanuit de bibliotheek. De laatste tijd heb ik verschillendne klanten aan de balie gehad die geen reactie hebben ontvangen op een klacht die ze via het formulier "Wat vindt u ervan" hebben ingediend. Kijk, zo moet je natuurlijk niet met je mogelijkheden omgaan!
BeantwoordenVerwijderenBen het helemaal met je eens, Hans!
BeantwoordenVerwijderenBedankt voor je aanvullingen. Ik kan me er helemaal in vinden.
BeantwoordenVerwijderenDa's inderdaad een misser dat klanten, die via een formulier een klacht indienen, geen reactie krijgen. Heb je dit doorgespeeld naar degene(n) die hiervoor verantwoordelijk is (zijn)?
BeantwoordenVerwijderen