Eigenlijk moet ik hiervoor Karolien Selhorst citeren. Zij zei: Web 2.0 biedt ongelooflijk veel tools om rijkere en interactieve relaties aan te gaan, het is geen bedreiging maar een verzameling kansen. Daar kan ik me wel in vinden. Het is wel belangrijk dat informatie via allerhande nieuwe media (en die media zelf) door een select gezelschap bekeken en al dan niet geplaatst wordt. Ik ben nog steeds voorstander van een landelijk netwerk, overal dezelfde omgeving, overal met hetzelfde systeem. Wat Dennis Eijsten (leuk om een oud-collega bij 23dingen terug te zien) voor de VOB presenteert dus. Elke klant kan dan nog kiezen waar hij/zij de voorkeur aan geeft. Is het belangrijk voor jou?, dan sluit je je aan, zoniet, dan laat je het voor wat het is. Of het allemaal mogelijk is weet ik niet trouwens, ik heb absoluut geen idee van de eisen die daaraan gesteld worden op technisch gebied, de mogelijkheid tot samenwerking van culturele instellingen (om niet te spreken van scholen en gemeenten) enz.
Kort gezegd zie ik Web 2.0 ook als een onmisbaar tool voor de toekomst van de bibliotheek.
Niet ons verhaal, maar uw verhaal is belangrijk
13 jaar geleden
Ik hoorde deze week dat Albert Heijn al werkt met iets dergelijks: waar je interesses liggen, daar sluit je je bij aan. AH stuurt al berichtjes naar hun de i-phone van klanten als er aanbiedingen zijn op producten waar de interesse van de betreffende klant naar uit gaat.
BeantwoordenVerwijderenDat lijkt dus erg op wat Dennis Eijsten liet zien.