donderdag 8 juli 2010

Ding 9, een posting

Daar gaan we dan, mijn visie op 23dingen tot nu toe. Zoals uit een aantal berichten al te lezen is verloopt het moeizaam bij mij. Dat heeft alles te maken met een beperkt enthousiasme voor dingen die me moeilijk afgaan. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik het nut voor een organisatie, welke dan ook, wel in kan zien. Als je je echt verdiept in de materie en meer mogelijkheden gebruikt kun je niet alleen een blog aanmaken maar ook een eigen website. Berichten die van belang (kunnen) zijn voor je klanten kunnen via RSS makkelijk bij de klant onder de aandacht worden gebracht, potentiele klanten kunnen "gelokt" worden, fotobewerkingen kunnen klanten enthousiast maken om daar zelf iets mee te gaan doen, mensen kunnen op afstand begeleid worden in dat soort dingen. Klanten en medewerkers kunnen natuurlijk van alles kwijt op een blog, maar ik heb al gezien dat we ook nog bij de Wiki's komen waarbij de mogelijkheden weer uitgebreider zijn. De snelheid van informatie uitwisselen wordt ermee verhoogd, het biedt mogelijkheden om persoonlijk of juist heel massaal te communiceren. Voor de bibliotheek ontstaat zelfs de mogelijkheid om "digitale informatiespecialisten" vanuit huis te laten werken. Ondanks mijn beperkte enthousiasme (dat overigens zal stijgen met het toenemen van de handigheid) zie ik dus wel dat er legio mogelijkheden zijn, zowel in- als extern.
Met immer vriendelijke groet,
Hans

2 opmerkingen:

  1. Je bent 'n aardige doorzetter op deze ontdekkingsreis vol hindernissen. Chapeau!

    Goed om te lezen dat je de mogelijkheden voor de bieb ziet. De meerwaarde van social media is inderdaad dat de bieb persoonlijker kan communiceren, maar vooral ook dat de klant terug kan praten. (zoals ik nu ook "terug praat" tegen jou;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee Mzzzlmeid,
    In jou bericht staat nu precies waar het om draait bij 23 dingen. Je ervaart zelf wat de mogelijkheden zijn en je weet dat het bestaat.
    Dat is voor de meeste van ons voldoende. Niet iedereen zal zich hier in de bieb mee bezig gaan houden maar blijf als bibliotheekmedewerker in elk geval bij zodat je niet met je oren staat te klapperen als een klant het heeft over twitter, hyves, flickr, picasa, googlemaps, RSS, etc.
    En ik merk wel dat het jou wel toevertrouwd is dit alles te ontdekken al gaat het niet altijd even eenvoudig.
    Je bent goed bezig Mzzzlmeid

    BeantwoordenVerwijderen